محل انجام پروژه های برنامه نویسی

انواع پروژه های سی پلاس پلاس ، سی شارپ ، میکروکنترلر

محل انجام پروژه های برنامه نویسی

انواع پروژه های سی پلاس پلاس ، سی شارپ ، میکروکنترلر

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ب.ظ

۱

آموزش برنامه نویسی سه لایه

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ب.ظ

به نام خدا


قصد دارم توضیح مختصری درباره برنامه نویسی سه لایه خدمتتون بگم 


تفاوت Tier و Layer

این دو در معنای عام خیلی نزدیکند و به معنای لایه می باشند اما از دید تخصصی متفاوتند .Tier در واقع جداسازی فیزیکی بین Component هایی است که بر روی یک سرور یا چند سرور قرار دارند .یک لایه در زبان ساده یک قطعه کد reusable است که یک عمل خاص انجام میدهد .لایه ایجاد شده موظف است برای رسیدن به هدف مورد نظر با لایه های دیگر تعامل داشته باشد .


سه لایه عام در برنامه نویسی به شکل زیر میباشد :

لایه نمایش :

فرمها، واسط ها، منوها و هر چیزی که برای کاربر قابل رویت باشد، در نرم افزارهای تجاری و کاربردی همگی در لایه نمایشقرار می گیرند. این لایه در ارتباط با کاربر بوده و  حاوی عناصر گرافیکی و شامل تمامی منطق حکم فرما در نحوه ی ارتباط کاربر با اجزای نرم افزار است


لایه تجاری :

در برگیرنده منطق اصلی برنامه هست . در این لایه اعمال اصلی نرم افزار با استفاده از همکاری با لایه های پایین و بالا انجام می شود . در این لایه کارهای مرتبط با  DataBase وجود ندارد و این وظایف تماما به لایه Data Access سپرده می شود . وظیفه ارتباط بین لایه نمایش و لایه داده را بر عهده دارد. کلیه درخواست هایی که در اثر تعامل کاربر با لایه نمایش ایجاد می شود به این لایه ارسال و نتیجه حاصل از پردازش، بر اساس منطق تعیین شده در این لایه، مجددا به لایه نمایش برگردانده و در آنجا به کاربر نمایش داده می شود. 

در بیشتر مواقع لایه منطق برای پاسخگویی به درخواست های لایه نمایش باید با لایه داده ها ارتباط برقرار کند. به بیان ساده تر، مثلا زمانی که کاربر عملیات جستجو در محصولات شرکت را انجام می دهد، لایه نمایش به لایه منطق می گوید: “محصولاتی که نام آنها با این کلمات تطابق دارد را برای من ارسال کن”. در این هنگام لایه منطق کلمات ارسال شده از لایه نمایش را به لایه داده ها می دهد و نتایج جستجو را از آن تحویل می گیرد و مجددا به لایه نمایش ارسال می نماید .

لایه دسترسی داده ها :

پایین ترین لایه  و البته مهمترین لایه در معماری سه لایه می باشد. این لایه در ارتباط با تیم مدیریتی و تیم برنامه نویسی می باشد.لایه DAL  وظیفه مدیریت اطلاعات موجود در DataBase را بر عهده دارد و بر اساس دستوراتی که لایه Business  به آن می دهد، اطلاعاتی را در دیتابیس اضافه، حذف، ویرایش و یا جستجو می کند و نتیجه این اعمال را بهBusiness Tier  باز می گرداند.


امید وارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشه
موفق باشید 
محمد .
دوستان مارو با نظراتتون همراهی کنید

نظرات  (۱)

سلام،مطالب سایت مفید و کاربردی اند. اگه امکانش هست درباره کامپوننت های دیگه سی شارپ هم مطلب بزارید. باتشکر.
پاسخ:
سلام
ممنون . بله حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی